De laatste loodjes..

3 april 2018 - La Garita, Costa Rica

Dat de tijd snel gaat, weten we allemaal. Wanneer je begint te beseffen dat het snel gaat, ben je soms al te laat. Zoals ik ook al in het andere verslag schreef, de tijd is voor bij gevlogen. Ook weer deze afgelopen maand. Het verschil met wat er normaal gesproken zou zijn gebeurt, is dat ik optimaal heb genoten. Elke dag ontbijten in de zon, elke dag de vogels die het enige geluid maken in de omgeving. En ook niet geheel onbelangrijk, elke dag een kopje koffie in die zelfde zon. De laatste dagen zijn nu aangebroken.

In de eerste periode van de maand maart heb ik vrij lang alleen de locatie bij het vliegveld gerund. Sanne was op vakantie en ik had mijn dagen natuurlijk al verbruikt. We zaten regelmatig vol en daardoor lukte het werken eigenlijk heel goed. Je regelt alles zelf en je weet constant wat er gaande is. Een unieke ervaring voor een stage plek, als je het aan mij vraagt. De verantwoordelijkheid die ik heb gekregen vond ik erg fijn om in te werken. Je moet je zelf dwingen om alles goed en op tijd te doen.

Halverwege maart ben ik veranderd van locatie. Ik zit inmiddels weer in Dos Palmas La Garita. Wat eigenlijk wel een beetje thuis voor mij voelt. De locatie is zeer rustig. Geen vliegtuigen, treinen of een gestoorde gek die om 3.00 uur 's nachts kneiter hard toetert. Maar ook de plek waar ik de stage begonnen ben. De plek waar ik altijd even een praatje kan maken met Peter, Flor of een van de medewerkers. Ik heb toch wel gemerkt dat ik graag gezelligheid om me heen heb. Het alleen zijn is absoluut heerlijk soms, maar af en toe een praatje vind ik toch ook echt heel fijn.

Ook ben ik weer een nachtje naar Jaco geweest. Ik kreeg de tijd om even een nachtje weg te gaan en die heb ik met beide handen aangepakt. Even een dagje surfen en weer even andere mensen ontmoeten. Het surfen is echt heel moeilijk. Ik heb het nu een aantal keer gedaan, maar ben nog steeds blij als ik alleen kan blijven staan al.

Ik ben natuurlijk ook tussendoor nog even jarig geweest. 30 maart! Het was natuurlijk wel wat anders om hier mijn verjaardag te vieren. Geen familie en vrienden die even langs kwamen, maar wel 'mijn' familie hier die er aan dacht. In de avond hebben we lekker gezeten met de gasten die toevallig Roelof & Hinke dan wel weer kende van het wel bekende Bernlef. Het was een heel gezellige avond.

De planning van het reizen is nog niet helemaal rond, maar daar gaan we wel uit komen. Waarschijnlijk wordt het opgedeeld in Actief/Actief/Strand/Strand. Zoiets!;)

Op 24 april vlieg ik om 7.00 uur in de ochtend weg. Het is inmiddels natuurlijk acht uren later hier, dus ik kom om 12.30 uur aan in Nederland. Wel op 25 april natuurlijk! Een eerste overstap over in Atlanta, daarna nog eentje in Detroit.

Bedankt voor al jullie reactie de afgelopen tijd. Het was super leuk om te lezen en te merken dat er mensen mee lezen.

Tot snel!

1. Anika:
    4 april 2018
    Nog 1 maanden genieten! Hele fijne vakantie en tot snel.
  2. Syb en Susan:
    4 april 2018
    Hoi Albert Jan
    Ja de tijd vliegt inderdaad voorbij.We zijn helemaal je verjaardag vergeten.Sorry,maar alsnog van harte gefeliciteerd met je 24 ste verjaardag.Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt.Fijn dat je zo kunt genieten.We hopen dat je nog een paar mooie laatste weken hebt en wanneer je thuis bent in Scharnegoutum moeten we maar eens afspreken om langs te komen.Groetnis ut Nijlân.
  3. Jan en Geertje Hofstra:
    22 april 2018
    Hey Albert Jan nog ff op de valreep je stageverslag gelezen! Voor bijna, willen wij je alvast een hele goeie terugreis toewensen, enne surfen kan je ook in Makkum doen, al zal dat vast niet zo spectaculair zijn. :-)
    Fijn dat je nu bijna het nieuwe huis kan bewonderen je nieuwe thuis!Nou hoor vast je verhalen eens! Goede vlucht! Veel liefs Jan en Geertje! xx